Jangan Mudah Putus Asa :)

Sunday, September 4, 2011


terima kasih anda semua sebab sudi melawat blog saya..ramai sejak akhir2 nie jumpa semua jadikan saya sumbe inspirasi,idola dan admire pun ada..apa2 pun terima kasih banyak.saya cuma berusaha nak capai apa yang saya impikan sepanjang hidup..apa2 pun setiap usaha saya,semuanya saya berserah pada tuhan yang mencipta saya.sebab saya tahu setiap usaha pasti ada hasilnya.saya akan teruskan berjalan walaupun agak susah dan semakin mencabar liku2 hidup dalam diri ini.ramai tanya dan ramai juga saya lihat tak mampu kekalkan momentum semangat yang ada...

di sini saya nak share tips yang saya cara2 saya kekalkan semangat saya..

1.saya sentiasa ingat esok atau mati akan datang.

2.saya jadikan setiap kesedihan,penderitaan dan segala yang sakit sebagai pembakar semangat.

3.saya berdoa setiap hari dan tak kisah di mana pun mudahan di berikan kekuatan.

4.saya sentiasa SMS org yang tersayang yang menjadi inspirasi.biarpun dia bukan milik saya.

5.sentiasa tengok cermin dan cakap sorang2 saya semakin hendsome dan tak puas nak hendsome lagi.

6.biarpun sentiasa kecewa dengan cinta saya selalu jadikan cinta atau perasaan kasih pada seseorang sebagai platform.

7.sentiasa dapatkan sokongan dan perhatian dari rakan2 social online serta sokongan kawan2 yang terdekat.

8.kita kena pikir yang positif dan jadikan setiap yang negative menjadi sesuatu yang positif.

9.kalau ada kesedihan atau rasa terdesak sangat menagislah berdoa untuk minta yang terbaik dari pencipta.


10.beranikan diri untuk berubah dan buktikan sesuatu dan jangan takut terima kritikan.sesungguhnya kritikan akan bawa banyak makna untuk perubahan.

11.percaya pada diri sendiri dan bentuk satu komuniti yang mampu berikan sokongan pada anda semua..lakukan demi diri sendiri keluarga dan bukan kerana orang yang kita cintai kekasih hati(sangat bahaya pengalaman lepas banyak mengajar saya).

12.tawakal pada pencipta sesungguhnya setiap kesungguhan kita dia lihat..jangan sia2kan usaha anda kalau anda belum betul2 bersedia...hargai hidup yang pendek di dunia ini untuk lakukan perubahan...tak guna kalau dah terlambat untuk berubah...

apa2 pun ini cuma sebahagian yang dapat saya kongsikan...banyak saya nak ceritakan..apa yang semua kena ingat tiada yang mustahil di dunia ini kalau kita berkehendak...janji tak melanggari setiap undang2 pencipta.. :)