"ABU" supermak VS "MOK" Negative 1....

Sunday, September 25, 2011
"ABU" SUPERMAK

"MOK" NEGATIVE 1.


heheheheh this my entry sebab BZ shooting akhir2 nie...anyway terima kasih pada mereka2 yang memberikan peluang...pada project kali nie abg lando n team telah berikan saya peluang terima kasih...project supermak hari tue FILMscape telah berikan saya peluang...alhamdulillah dan syukur sedikit demi sedikit saya semakin belajar dan mengenali sesuatu yang terbaik..yang penting kita berkarya adalah keikhlasan jangan tiru sesiapa dan haruslah benar2 datang dalam diri.....kali ini saya berkerja arahan DAMIAN woo....antara pengarah yang punyai pengalaman dan pemikiran yang berbeza..saya suka belajar dan suka terima apa2 pun kritikan janji ia boleh mengajar saya sesuatu yang hebat dan menarik...


ABU supermak lebih pada character lawak atau chicky2...sebab supermak adalah suatu cerita action comedy.alhamdulillah saya berjaya juga lahirkan character yang bermain di otak tanpa meniru mana watak yang telah di lakonkan..walaupun orang ingat saya KUMAN tapi saya semakin ..agak penat sebab nak kekalkan momentum character ABU yang sibuk belari sana sini dan aksi dengan star2 yang agak hebat seperti azhan rani dan paling best dalam hidup pertama kali beraksi dengan nasha aziz..dua saya belajar sedikit demi sedikit...perompak yang komedi..


"MOK" dalam negative 1...hehehehe nie agak sukar sikit sebab saya cuba nak tampilkan watak serius dalam comedy...apa apa pun kita tgk finishing cerita nie...watak mok nie seorang yang bercita-cita besar semua dia nak menang..kuat makan dan dalam masa yang sama kena comedy dalam kereta chrarovlet..ehheheheh anyways nie adalah pengalaman terbaru dan rasanya belum ada dekat malaysia shoooting dalam kereta sahaja...perghhhh andaikata di filemkan mesti hebat negative 1 nie...di tacap kasi cantik lagi...nie sekadar pandangan....sebenarnya nervous gak nak bawak watak "MOK" nie...sebab beraksi dengan ramai yang banyak ilmu di dada...apa2 pun this my experience to next level...thanks you ALLAH :)

saya nak jadi sehebat cikgu saya suatu hari nanti...saya nak kena belajar lagi...kalau ada orang boleh kenal zulhuzaimy dengan gaya acting dia..dengan usaha dan pembelajaran saya dari satu tahap ke satu tahap saya nak orang kenal jazlihassan sama ada orang kenal dengan gaya acting dia yang tersendiri..apa2 pun itu hanya cita-cita atau impian segalanya takdir dan rezeki di tangan tuhan....saya berusaha dan saya masih banyak lagi di belajar...mungkin suatu hari nanti anak murid akan bergandingan dengan cikgu sendiri....memang terbaik....tungguuuuu saya belajar habis dan lebih dalam lagi....sekarang level saya hanya layak pelakon pembantu jek...ehehehe

apa2 pun saya suka kasut purpel saya...lambang dan trademark saya jazzel @ka jazli hassan..mungkin selepas ini harap2 akan ada job yang boleh saya gunakan character yang lain atau penyampaian yang lain..bukan mudah untuk berlakon.kena belajar menghayati watak..bukan populariti seorang pelakon cari tapi penghayatan dan pendalaman watak tue....saya tak kisah andaikata suatu hari nanti tidak popular tapi saya terima kasih pada mereka2 yang menyokong dan berikan semangat dan tunjuk ajar pada saya...sebab banyak benda2 baru saya dapat belajar...dari segi ilmu acting,kemanusian dan hubungan yang semakin erat antara sesama anak seni,,,