Bukan populariti saya kejar,,tapi berkarya.

Sunday, September 18, 2011
hye...hari nie hujan pagi...tanda kesyukuran rahmat ALLAH yang maha esa..mengikut jadual adalah waktu kita berlatih tapi..inilah masa saya gunakan untuk berblog..ramai ingat saya nie kerja populariti dan ada gak katakan saya "ARTIS" terima kasih penghargaa yang terbaik dan saya hargai...buat pengetahuan semua saya sebenarnya berkelulusan DIPLOMA in NETWORKING KOMPUTER..mula seriously secara jujur kepada pembaca blog saya...saya tak tahu apa2 tentang lakonan..aksi pertama saya sebagai pelakon Pembantu "SUPERMAK tv3" saya dapat sesuatu minat dan pencapai peribadi yang agak memeranjatkan saya..walaupun satu episod tapi kesan yang di berikan sangat mendalam...saya tak mintak mendapat pujian tapi saya saya seronok dengan pengalaman yang saya dapat...

dulu semua suka menyindir saya kau tue gemuk ada hati nak jadi pelakon...kau gemuk sedarlah diri sikit...JAZ kitaorg dah belakon dengan banyak pengarah ko tak perlu nak tunjuk hebat dalam class...(ini sidiran rakan seguru rumah aktor)..jaz ko nie berlakon ke apa macam sial jek..(kata yang membuat saya tercabar keluar dari mulut seorang cikgu)..INI DIA PELAKON MENDAPAT BAYARAN TERMAHAL DARI FILMSACPE (sindiran yang paling kejam saya terima)...Ko nie baca skript ke baca baca berita laju macam kereta api laju,memang ko tak layak berlakon (keluar dari mulut pengarah yang agak hebat namanya waktu saat latihan teater pementasan rumah aktor..org kuat dalam industri gak..)...macam2 lagi kritikan yang agak pedas tapi saya tahu semua itu untuk kebaikan....saya pernah di label oleh cikgu dalam kelas "JAZ JANGAN JADI HASSAB MUTALIB,SAYA TAK SUKA AWAK DAH JADI MACAM HASSAB MUTALIB"....niat nak cuba berikan idea atau sharing something di ban saya...tak per saya suka cara cikgu...macam tahu2 jek saya pantang di cabar...


bukan cita2 saya nak jadi sehebat shaazy sam atau aron aziz sebab saya tahu bukan semudah itu untuk capai tahap mereka saya tahu apa yang saya lakukan bukan semudah menyusun abjad atau perkataan...semua nak berajaya jangan takut terima kritikan..kena ingat bidang lakon bukan mudah seperti yang kita lihat di tv atau wayang.seorang pelakon jek tahu kepayahan untuk menghayati watak atau membawa satu permainan dalam lakonan...percaya atau tak semua telah tercipta dengan character masing-masing kita cari dimana keistimewaan kita...teruskan berjalan....dan saya pun masih belajar apa yang tersembunyi dalam diri saya...

nasihat PAK RAHMAN B....SENIMAN MALAYSIA.."JANGAN TAKUT DENGAN FIZIKAL KITA YANG GEMUK BERDIRI ATAS PENTANS KITA IKHLAS DAN YAKIN MAINKAN WATAK ITU,BUAT DENGAN BERSUNGGUH JANGAN TAKUT DENGAN APA YANG KiTA LAKoNKAN"...itu saya sentiasa pakai...saya cuba nak lakonkan apa yang terbaik dalam diri....ada lagi beribu-ribu character diri yang perlu saya muat naik dalam memori saya untuk jadi pelaku atau permaian terhebat lakonkan watak....



TERIMA KASIH PADA YANG MENGKRITIK,memberi pandangan dan memberikan sokongan yang tidak putus2..saya bukan nak berbangga sangat dengan GELARAN ARTIS tapi saya mahu mencari sesuatu dalam diri saya....doakan yang terbaik...