Maafkan Saya Semua..

Sunday, July 3, 2011

Saya tahu ramai nak tahu kenapa jazli tak post apa2 pun dekat FB dia?mula2 jek bersemangat..pastu hampeh..saya tahu ramai tertanya dan mengikuti perkembangan saya tentang proses menguruskan badan.Sebenarnya bukan saya sengaja tak nak postkan semua aktiviti saya.saya mohon maaf pada semua saya hanya manusia biasa yang ada hati,perasaan dan emosi..saya bergerak seorang sahaja,saya berdikari lakukan semua seorang diri..saya kadang2 tak mampu nak kawal tekanan dalam kehidupan saya.saya ada perasaan seperti semua...lagi saya nak kurus,lagi saya nak hendsome,lagi saya nak kerjaya saya,lagi saya nak kekasih hati dan macam2 la...tapi bukan semudah menyusun abjad ABC...saya bermula dari 173kg ke 163kg pastu 136kg..pastu naik balik 149kg pastu turun balik 135kg..dan baru nie naik balik ke 142kg....saya cuba lakukannya.tapi kadang faktor sendi,kesihatan dan kehidupan yang banyak buat saya tertekan.ramai syorkan macam2 diet tapi saya kena baca sendiri badan saya..

Dulu gara2 ikut diet yang di syorkan saya pengsan di tasik shah alam seorang diri.banyak masalah saya kena hadapi untuk kuruskan badan..masalah sendi2 saya yang sakit.nasihat ahli pisioterapi jangan terlalu push sangat nanti sendi awak akan rosak teruk.saya gemuk sejak dari kecil bukan gemuk masa dewasa.saya gemuk start dari umur 2 tahun.perubahan setiap lemak di badan membuatkan sistem badan saya perlukan masa.bila saya mencapai tahap 136kg saya mula rasa pening kepala bila workup.saya dah check tapi doktor kata mungkin awak terlalu penat.

bukan mudah seperti anda semua lihat,saya pun mahukan hasil yang terbaik.ramai kata bigger losser tue okey jek..jangan terpedaya dengan kamera n program reality.apa2 pun saya hargai pandangan anda semua.saya dalam hati impikan semua ini dari kecil..saya dah bosan bawa lemak nie.saya mahu perubahan..selama 24 tahun saya punya lifestyle makan dengan apa saya suka...sekarang saya perlu ubah sedikit demi sedikit ke arah yang terbaik..memang saya tak nafi kadang2 saya lose mind saya makan sebab kadang saya geram sangat.dalam masa yang sama saya kena kejar masa depa saya.saya kena cari peluang2 dalam lakonan..abih rezeki saya dekat kerja bawah orang tak dapat..macam ujian saya kena hadapi.perlukan mental dan fizikal yang kuat..dengan tuhan berikan mudah jatuh cintanya...baru2 nie saya di uji lagi dengan cinta..macam2 hal yang buat saya hilang fokus..

saya sembahyang hajat menangis minta di berikan semula kekuatan,saya minta tuhan permudahkan..saya tahu ramai mata sedang melihat saya,blog FB dan ada yang melihat dalam diam setiap aktiviti saya.ada PM saya di FB,ada yang jadikan idola...berat semua yang saya ingin tanggung.saya hanya boleh berdoa mudahan apa yang saya lakukan semuanya berjalan lancar.pada abg fedtri dan kru MHI harap menangguhkan dulu memanggil saya live tv3 dalam masa terdekat nie..saya dalam pemulihan semangat saya dan fokus saya.ramai orang akan berikan macam2 pandangan..tapi saya yang hadapinya saya perlukan masa untuk perbaiki kelemahan saya.apa2 pun saya berterima kasih pada mereka2 yang tak putus berikan saya kata semangat.terima kasih semua..


"saya akan laksanakan dan jayakan impian saya,cuma yang membezakan cepat atau sekejap bergantung pada setiap yang saya laluai dalam kehidupan,doakan saya kearah yang terbaik...doa anda semua membuatkan saya berdiri teguh berjuang membuang lemak2 saya "