Kekuatan Saya Adalah Doa.

Wednesday, July 13, 2011
terdetik saya ingin menulis sesuatu yang saya rasakan...saya tahu ramai ingat kekuatan sebenarnya sebabkan seorang perempuan.bukan semua andai tue tiada benarnya.saya jadikan Perempuan sebagai inspirasi untuk saya jana semangat saya.Perempuan tue ada gambarnya di Hanphone usang saya....tapi dia bukan milik saya dah di milik orang yang terbaik untuknya..apa2 pun kekuatan saya sebenarnya adalah doa,saya akan berdoa selepas sembahyang atau berdoa dalam hati...ketika saya memandu atau bila2 waktu yang saya rasa saya ingin mengadu dan meluahkan apa yang saya rasa pada pencipta saya.

Tiap kali saya dalam keadaan down saya sentiasa berdoa mudahan tuhan berikan saya kekuatan untuk menhadapi apa yang saya alami.memang nampak senang pada zahirnya saya yang merasai setiap penderitaan itu,saya tak mampu nak bercerita apa yang tersirat dalam hati saya nie.Tuhan jek mengetahuai apa yang saya cuba sampaikan.Saya tahu tuhan mendengar saya dan berikan pertunjuk yang terbaik bagi saya.setiap yang terjadi pada saya banyak mengajar saya menghargai serta mempelajari apa yang saya laluai.

setiap kali saya berjoging saya sentiada berkata dalam hati" YA ALLAH ENGKAU PERMUDAHKAN SETIAP USAHA KU INI,HAMBAMU CUMA BERUSAHA MENCAPAI APA YANG AKU IMPIKAN"...saya menagis dala kereta.kadang saya menangis dalam hati.saya tahu setiap yang terjadi pada saya sudah takdir tapi takdir mampu di ubah dengan doa dan usaha.Biarlah setiap kesakitan dan penderitaan ini saya tanggung.ini semua ujian untuk menguji tahap kesungguhan saya.puas bila kita dapat mengadu pada pencipta kita ,rasa tenang dan tiada lagi gangguan yang membolehkan kita berputus asa.

saya juga ada peristiwa ngeri saya pernah tersesat dalam hutan laut PULAU INDAH,PORT KLANG...bayangkan tempat buang jin dan iblis di sana...tengah drive di tengah2 hutan untuk lepak bersama kawan tertiba saya sesat di tengah hutan dan yang paling takut tayar saya tersangkut di pasir betul tengah hutan...saya menangis berdoa "YA ALLAH YA TUHANKU ENGKAU BERIKAN AKU KECERDIKAN DAN AKAL UNTUK AKU KELUAR DARI HUTAN INI,KAU LINDUNGI AKU DARI GANGGU MAKHLUK HALUS MU,ENGKAU JUMPAKAN AKU DENGAN KAWAN2 KU SEMULA"....memang saya menangis..saya tahu berjalan dan terus berjalan memninta pertolongan...alhamdulillah dengan di bantu cahaya bulan saya jumpa jalan keluar...

baru nie pun saya telah di uji dengan cinta dan perasaan..saya suka pada gadis nie.tapi tuhan berikan saya semua ini sebagai ujian.saya tertarik dengan perwatakannya..tapi dia bukan milik saya..saya berdoa"YA ALLAH ENGKAU TEMUKAN AKU DENGAN GADIS INI,ENGKAU BERIKAN AKU KETENANGAN DAN KETABAHAN UNTUK AKU HADAPI PERASAAN INI,SEKIRANYA DIA BUKAN JODOH KU ENGKAU TEMUKAN DIA DENGAN LELAKI YANG TERBAIK UNTUKNYA.."..alhandullilah saya rasa tenang..sekarang saya mampu berdoa...

kekuatan saya bukan sebabkan seorang perempuan tapi kekuatan saya adalh dengan doa..dari doa tuhan akan berikan kita pertunjuk untuk keluar dari setiap masalah yang kita hadapi dengan di iringi dengan usaha...

"jangan putus asa teruskan dengan berdoa..sambil dengan usaha..."