Terima Kasih Cikgu Ajar Saya Tentang Lakonan.

Saturday, July 16, 2011
Terima kasih pada semua pembaca Blog saya.Apa pun sebenarnya saya jazzel masih baru lagi dalam bidang nie.saya harap sokongan dan tunjuk ajar semua amat saya hargai.saya tahu saya perlu banyak belajar lagi..terima kasih semua dengan setiap tunjuk ajar yang di berikan.Anda semua adalah yang terbaik..Masa dahulu saya tak pernah terpikir pun nak bergerak hati dalam lakonan.Walaupun saya bermula sebagai watak kecil tapi sebabkan itu saya semakin minat mengenali apa itu dunia lakonan.andai kata ada silap saya sebagai pendatang baru saya alu-alukan setiap kritikan dan teguran dari orang berpengalaman...terima kasih juga pada sahabat2 saya yang banyak berikan kata-kata semangat untuk saya melangkah demi selangkah...JANGAN LUPA SAKSIKAN SAYA DI DRAMA "SUPERMAK" TV3 Pukul 9.00 malam 25/7/2011 penampilan pertama saya dalam dunia lakonan....

saya sebenarnya nak ucapkan terima kasih gak pada kak adza irdawati..kak adza adalah orang pertama yang menyuruh dan mengalakkan saya explore diri saya dalam lakonan.mungkin dia banyak lihat gelagat saya dalam facebook yang selalu post semua berkaitan diri saya..kak adza adalah orang yang mengesyorkan saya join RUMAH AKTOR SENIMAN.terima kasih kak adza.beliau juga merupakan pengasas blog bicaramakdara.blogspot.com serta pengasa kumpulan casting malaysia yang banyak membantu saya mendapatkan peluang untuk menonjol dan mengenalpasti dia mana keupayaan diri saya..terima kasih kak adza...kak adza juga merupakan penulis skript bagi beberapa drama terbaik yang sering di tayangkan di television terima kasih saya ucapkan...mudahan suatu hari nanti saya akan dapat berlakon dengan skript hasil penulisan akak adza...adik akak ni masih banyak kena belajar lagi...doakan yang terbaik..

yupz....En Harun Salim Bachik juga antara salah seoarang yang berikan banyak nasihat.lagi2 ketika pementasan pertama saya.perghhhhh setiap nasihat orang yang pengalaman nie masuk menusuk jiwa.seriusly saya bukan asal usul dari orang seni yang tahu pasal acting.EN HARUN SALIM BACHIK adalah pengerusi SENIMAN MALAYSIA.insyallah abg harun saya akan cuba berikan yang terbaik dalam industri ini..banyak lagi saya kena belajar...saya kerdil sangat dengan berkat doa serta tunjuk ajar mudahan tuhan permudahkan segala yang saya usahakan..saya akan berusaha..antara nasihat dia "pelakon ini kena bijak kena pandai main reaksi muka serta emosi ketika berlakon atau berdialog"...dan paling best "jangan pikir badan awak gemuk awak tak boleh jadi hebat cari apa yang istimewa ada pada awak" baik saya sedang berusaha mencari yang teristimewa...banyak lagi akan saya belajar..

yezazaaaaaaa...inilah orang yang bagi saya tersentak macam malas nak berlakon dah...nasihat dia paling power dan terpower..kalau hati tak keras jangan cuba2 nak berlakon bawah arahan yusof kelana.Anyway walaupun keras nasihat dia tapi saya tahu apa yang dia cuba sampaikan.setiap kata2 dia ada betulnya...insyallah en yusoff kelana saya akan belajar perbaiki lagi setiap kelemahan..terima kasih dengan teguran..wowwwwww saya tak mahu buktikan apa2 tapi saya akan buat yang terbaik...heheheh masih ingat lagi ketika latihan teater pertama saya dia boleh tepuk pakai kaki dia jek...dia kata persembahan kami tak best...pendek kata maybe saya katakan dia cikgu paling garang....tapi saya anggap ini cabaran...hehehehehe :)

heheehhehehe...jeng2 ini juga antara tersenari CIKGU saya...PAK RAHMAN B...(SENIMAN MALAYSIA) saya antara murid yang menjadi perhatian dia..semasa bengkel mengenali teater bangsawan.saya tak tahu saya masih banyak kena belajar.tak semestinya bangsawan tak ada kaitan dengan acting..inilah cikgu yang banyak menerangkan nak suruh saya berusaha bersungguh2 ketika berlakon..antara nasihat dia "AWAK JANGAN PIKIR DIRI AWAK GEMUK,AWAK BERLAKON DENGAN SEPENUH HATI,AWAK KENA JUJUR DENGAN WATAK,BUAT BETUL2 DENGAN GAYA AWAK SENDIRI..BIARKAN JEK APA ORANG NAK KATA..."...siap di jemput makan bersama-sama semeja dengan pak rahman..insyallah saya akan menjadi sebahagian dari anak bintang timur bawah kelolaan dia tak lama lagi....terima kasih pak rahman...kalau ada rezeki saya nak belajar lagi dengan Pak rahman...banyak lagi kena belajar nie..

nie la dia seorang yang telah mencabar saya dan mengajar saya tentang erti sebenar lakonan.Dia yang telah membuat saya semakin jatuh cinta dengan dunia lakonan.Terima kasih CIKGU ZULHUZAIMY..dia dulu saya selalu tgk dekat TV jek..tak pernah terniat nak berguru dengan cikgu nie..akhirnya inilah cikgu yang paling best,paling garang,paling pemurah dan paling banyak kasi sokongan...memang the best.cikgu zulhuzaimy memang seorang pelakon yang hebat saya kagum dengan cikgu...dia sekarang adalah abang saya..tak sabar2 nak lepak sama dengan dia...cikgu kasi ajar saya macam2 lagi...insyallah slps raya mungkin saya akan turut serta dengan teater di bawah pemerhatian cikgu zulhuzaimy..


3 orang cikgu saya yang baik hati dari aswara..saya sayang diorg dan terima kasih cikgu..


EN K'MA ABDULLAH

EN ROSMAN ISHAK

Shariffah Syed Abdullah Al-Hadad


cikgu k'ma,cikgu rosma dan cikgu sherry banyak mengajar lagi detail apaitu lakonan.mula agak blur juga orang yang tiada apa2 basic pasal lakonan tapi sedikit demi sedikit baru saya tahu apa kaitan lakonan dengan medium2 yang mereka ajar..saya belajar olah tubuh dengan cikgu sherry sampai terlibat setiap anggota tubuh
,cikgu k'ma cikgu yang ajar pasal acting semula berkaitan dengan acting..nak menangis,sedih,kecewa dan bermacam-macam lagi...eheheheheh dan cikgu rosman ajar pasal vokal..siapa kala berlakon x yah belajar vokal dan sebab saya belajar vokal la saya semakin pandai sikit menyanyi..nanyian saya semakin sedap dan tak macam dulu..walaupun saya punyai cikgu2 nie mengajar saya masih banyak lagi saya kena belajar sebab acting banyak libatkan kebijaksanaan minda,otak serta gerak geri yang di lakukan praktikal...


kepada cikgu2 semua saya masih kerdil masih banyak perlu pratikkan setiap ilmu yang cikgu2 ajar...saya akan sedaya upaya buat yang terbaik...insyallah dengan izin darinya saya akan cuba jadi sebaris pelakon2 hebat yang lain :)