Terima Kasih Abah.

Saturday, June 18, 2011
terima kasih pada mereka yang follow dan membaca blog saya.Selamat hari bapa buat ayah saya Hassan bin Itam.Terima kasih abah sebab banyak mengalah dengan perangai anaknya yang sentiasa nak juga sesuatu benda tue.sebenarnya abah saya hendak buat yang terbaik untuk masa depan saya bukan nak melawan tak tentu pasal.kadang saya rimas dengan kutukan orang serta mahu mencapai impian tue..kadang2 saya tertekan dengan kehidupan sebab tue kadang2 marah2.tapi saya bangga sebab ada abah yang baik dan saya menyesal sebab tak menjadi anak yang terbaik.suatu hari nanti saya akan buktikan dekat abah bahawa saya akan buat yang terbaik...abah tak tahu apa yang saya laluai bukan sesuatu yang mudah.saya ingat kata abah "TIADA LAGI YANG TERBAIK SELAIN ANAK ABAH,BURUK ATAU GEMUK MANA ANAK ABAH ENGKAU ADALAH YANG TERBAIK"..

abah saya tak dapat nak jadikan diri saya yang terbaik.abah saya sentiasa di uji dengan macam ujian..saya tahu abah kecewa sebab saya tak sama macam kawan yang lain.abah dengan mak selalu merasakan saya nie banyak kekurangan.kalau boleh saya nak capai semuanya.saya nak nak lihat bahawa anak abah nie bukan anak tahu bercakap tapi akan laksanakan apa yang dia mahukan....ingat lagi kecik kalau saya nak mainan tue abah tetap akan belikan walaupun barangan mainan tue mahal...saya tahu abah tak ada duit tapi saya nak gak....abah terima kasih sebab faham saya anak yang paling banyak menyusahkan anak abah....kalau suatu hari nanti abah dah tak ada saya tak tahu nak cari ganti abah yang saya ada sekarang nie..


saya akan buktikan pada abah gak anak abah nie bukan sajer nak suka menyusahkan abah tapi akan buat abah bangga suatu hari nanti...abah la banyak kasi sokongan dan abah juga selalu membebel kalau kalau ada jek silap dan salah...maafkan yob abah sebab yob selalu melawan kata2 abah.bukan niat nak melawan cuma nak bersuara jek...tapi tak per walaupun abah bukan dato,tansri atau tak dapat bagi kami sekeluarga kesenangan tapi abah dah mengajar kami semua adik beradik tentang kehidupan...abah kitaorg dah banyak menyusahkan abah...walaupun kitaorg 3 beradik tapi abah jaga kitorg seperti 10 orang anak lelaki..

ingat lagi masa sekolah menengah...abah kasi pakai motor kriss selalu tertinggal dengan kawan sebab slow motor tue..selalu bikin2 motor tue sampai rosak..abah diam jek sebab abah tau anak dia minat motor..abah nampak kawan beli motor 125Z..esok abah ajak gi kedai beli motor 125z macam mimpi jek time tue...terima kasih abah walaupun saya tak pandai dalam pelajaran abah tetap senyum jek..balik2 sekolah terus bikin motor....buku tak tahu kemana.....sampai satu tahap ingat lagi malam new year abah terpaksa bangun pagi2 buta aambik anak dia yang nakal dulu motornya jem panas dekat kesas highway...dulu abah tahu anak abah suka racing haram abah tak marah pun...kalau abah tak dedahan dulu awal mungkin saya tak kenal apa itu dunia rempit...

dulu ingat lagi sekolah tenik sungai buloh....saya yer2 nak masuk asrama siap mintak abah merayu...last2 tak tahan dengan persekitaran suruh abah tukar sekolah teknik shah alam..abah sanggup malukan muka jumpa pengetua sekolah merayu keluar asrama...YA ALLAH aku dapat seoarang abah yang baik...mudahan engkau berikanlah dia kesenangan YA ALLAH..Dulu masa kecik abah cakap saya selalu menyalak nak ayam goreng abah belikan....tapi sekarang saya tak mampu nak balas semua kebaikan yang abah kasi....

banyak benda yang tak mampu lagi nak cerita dengan semua yang abah saya telah berikan...apa yang saya boleh katakan abah saya dah banyak berkorban demi anak dia banyak ragam nie...dari dia sakit,mengamuk,melwan,malas dan macam2 lagi....


SELAMAT HARI BAPA.....SEMOGA TUHAN BERIKAN YANG TERBAIK :)