Suka Vs Cinta.

Sunday, June 19, 2011
Apa itu cinta?ramai kata saya cintakan awak..tapi bila faham makna sebenar tentang cinta satu apa pun tak tahu.saya pun boleh katakan saya cinta semua gadis2 dekat luar sana..tapi mampukah saya menjaga dia dengan sepenuh hati dengan cinta.Cinta adalah suatu rasa yang di berikan oleh pencipta untuk memelihara,menjaga,membimbing serta memberikan yang terbaik untuk pasangan yang kita cintai.sekarang kita dapat lihat ramai org gila sebab cinta sebab mungkin diorg terlalu asyik dengan nafsu,kecantikan atau ketampanan seseorang tue yang buat semua gila tentang cinta..saya pun dapat belajar banyak tentang cinta..saya tak nafikan saya pernah di mainkan sebab cinta..saya pernah bahagia sebab cinta....adam dan hawa bertemu pun sebab cinta..sebab cinta juga membuatkan seseorang mampu berubah menjadi ke arah positif atau negatif...paling teruk ada yang nak bunuh diri sebab kecewa dengan cinta.

cinta oh cinta kenapa cinta mesti ada dalam hidup ini...papa2 cintakan mama,walid cintakan umi tau..macam perkataan yang melambangkan cinta...ada sanggup korbankan harta benda sebab cinta dan ada paling teruk lupa tanggungjawab sebab cinta.cinta sangat indah kalau kita pandai mengolah kehidupan dengan keimanan,pemikiran serta kebijaksanaan....saya bukan nak bercakap besar saya dah jumpa ramai kekasih orang lain terutama perempuan menangis depan saya..saya pun tak tahu mengapa tuhan berikan keistimewaan ini pada saya.saya sedih sebab pasangan diorg tak pandai menghargai pasangan mereka...kalau lah pasangan diorg di tempat saya baru mereka hargai betul2 cinta mereka.ramai orang mengharapkan cinta sejati mereka tapi cinta tak semudah mengeja suatu perkataan...kita tak boleh memaksa orang untuk mencintai kita dan kita jangan sesekali sia-siakan airmata untuk orang yang bukan kita cintai...cintailah pencipta sebelum untuk mencintai kekasih hati..


suka hehehehehe ini mudah saya suka kawan dengan semua orang ada orang cakap"jaz semua orang u cakap sayang,mana satu u nak nie"...ermmmmm saya masih dalam perasaan suka...kalau saya sayangkan orang tue,sama seperti saya sayangkan kawan2 saya yang lain..hanya orang yang tak faham hukum karma cinta akan bertanya seperti itu..saya suka kawan dengan semua orang tapi saya cintakan seorang sahaja.seorang yang saya cinta tak semestinya dia adalah cinta sejati saya.suka melambangkan kita nak mencapai tahap untuk menyanyangi seseorang belum lagi cukup kuat untuk mencapai tahap cinta.

suka kadang kita terpikat dengan gaya,rupa atau perwatakkan seseorang..tapi jangan sesekali kita ikut suka berlandaskan nafsu..nanti akan memakan diri kita sendiri.pengalaman banyak mengajar saya tentang suatu makna kehidupan.saya sedang mencari suatu cinta yang boleh menyokong saya dari belakang dan membantu saya mengenali setiap keistimewaan yang ada dalam diri saya..saya tahu tak ramai suka dengan saya,tak ramai juga akan jatuh cinta dengan saya..mungkin kerana sifat fizikal saya,,tapi itu bukan halangan untuk saya terus berjalan dalam kehidupan yang penuh ranjau ini...

suka memang tak dapat di pisahkan cinta kerana dari suka akan hadir suatu perasaan yang di namakan cinta.tanpa suka takkan wujud suatu nama yang bernama kebencian,tanpa cinta pasti kita tidak akan mengenali suatu kekecewaan...tanpa kekecewaan kita takkan pandai mengenali suatu putus asa..sungguh indah setiap penciptaan perasaan, untuk menusia mengolah suatu kejadian dengan penuh sifat2 kemanusiaan...


"SUKA MENGAJAR KITA SESUATU TENTANG CINTA"....