Siapa Inspirasi Jazzel?

Wednesday, May 18, 2011

Saya hanya manusia biasa.saya belajar dari sejarah untuk menjadikan sesuatu reality menjadi kenyataan.tapi di sebalik usaha saya.saya jadikan segala kisah2 lalu sebagai pembakar saya untuk terus maju.ramai orang tanya saya apa yang membuat saya berubah.ramai kagum dengan semangat saya tapi saya sahaja yang tahu apa penderitaan kesakitan serta kelukaan yang terlalu dalam saya laluai.Saya pernah menangis depan ayah saya kerana seorang perempuan.Saya pernah marahkan penciptaan saya di dunia ini.saya pernah minta supaya di cabutkan nyawa awal...sebab saya benci dengan diri saya dulu.

berjalan dalam kehidupan insan bernama muhammad jazli bukan semudah meniti jambatan emas untuk berjumpa puteri gunung ledang.di sebalik senyuman saya.saya belajar bagaimana menyembunyikan kesedihan,kesakitan dan penderitaan.lumrah manusia hanya nampak tentang keindahan tapi tak tahu apa yang tersirat dalam kesedihan.dahulu saya seorang yang pemalu tahap kritikal.saya malu dan punyai confident level terlalu rendah.saya malu sehingga kawan2 saya perli.kalau tak caya boleh tanya kawan2 baik saya...mereka lebih tahu siapa saya.saya takut nak berhadapan dengan org saya tak kenal...inikan lagi kalau LIVE MHI tv3.

yezzer gadis di atas adalah bermulanya kisah perjuangan dan perubahan muhammad jazli.saya tak aibkan dia atau memburukkan dia..walaupun saya terluka terlalu teruk dalam percintaan sebabkan dia tapi saya terima kasih pada dia..maaf nama saya tak dapat sebutkan demi menjaga sebab2 tertentu.kerana takdir menemukan saya dengan dia ada sebab pada mulanya saya benci dia..."saya kata kau nie perempuan bangang"..bila saya fikirkan luar kotak serta secara postif saya terdiam mungkin ini adalah ujian tuhan berikan sebelum saya berjumpa yang terbaik..

buat pengetahuan semua bukan mudah untuk mengayat gadis di atas nie..pada asalnya saya seorang yang pemalu,takut pada perempuan,segan tahap gaban,tapi dengan ketentuan dari pencipta saya bertambah yakin,saya berani,saya boleh buat sesuatu yang luar kotak sercara postif.wowww!sebab itu saya kata cinta itu indah cuma manusia yang membuatkan cinta tidak indah...
inilah muka saya masa saya berdating.mengorat dia dulu.

pada dasar mula kami sebagai kawan,tapi lama2 kami bertambah rapat sehingga ibu bapa dia saya kenal.pendek kata dah macam suami isteri..tapi apakan daya di sebalik kecantikan dia ada yang tersirat.saya tak tahu mengapa dia lakukan saya macam nie.semasa saya kenal dia ada seoarang lelaki yang dia gelarkan sepupu..walhal itu adalah BF dia..dalam kejujuran saya tuhan selamatkan saya dari terluka...bukan sehari atau dua hari saya di mainkan hati dan perasaan 1 tahun 1/2.nak jadikan cerita BF yang saya ingat sepupu dah jadi kawan baik saya..dia yang berikan galakan suruh saya berusaha mendapatkan dia.sepupu yang kononnya siap tidor lepak dekat rumah saya,sakit terlalu sakit..bayangkan bagaimana kalau anda semua berada dalam situasi saya..

sehingga tuhan berikan jawapan di sebalik teka-teki semuanya terbongkar..sehingga kini saya tanya pada gadis tue tiada jawapan yang di beri?....saya katakan kenape awak buat saya macam nie..diam membisu sehingga saya buang jauh2 dia..saya harap dia bahagia..sebab dia saya menangis depan ayah saya,dan ayah saya katakan "buruk mana pun anak abah kau adalh paling cantik dan terbaik,siapa perempuan tue?baik ko simpan airmata kau untuk menangis bila kitaorg dah tak ada nanti"...di sini bermula sesuatu yang luar dari biasa..saya nekad saya nak berubah..

saya belajar mengolah apa yang tersembunyi dalam diri saya.dari sini saya bermula.saya terus terang nak pulihkan semangat saya lama selama sebulan saya lepak bilik.saya tak jumpa kawan.saya benci diri saya sendiri.sebelum saya berubah sehingga sekarang saya masih berusaha...


keluarga saya bukan orang kaya2 saya nekad nak kuruskan badan sikit pun tak per..pada mulanya saya nak masuk GYM..masa nie saya tak kerja duit tak ada..bayangkan nak bayar duit gym 180 sebulan..sebabkan saya gunakan gadis yang lukakn hati saya sebagai inspirasi.saya belajar macam mana nak kumpul duit.macam2 bussines saya cuba saya belajar....sehingga saya berjumpa dan pencapaian terbaik peribadi saya..menjalankan urus niaga dengan salah satu syarikat koprat selangor KDEB..walaupun sekadar menjual dan menjaga IT tapi dari situ saya mengenali erti perniagaan.pada mulanya saya pratikal saya malu sebab semua yang berkerja dalam tue...agak power2 paling bawah dalam tue ekesekutif..3 bulan saya praktikal cukup banyak pengalaman ilmu saya dapat dari abang2 yang berkerja DI KUMPULAN DARUL EHSAN BERHAD.dari situ saya berkawan dengan bos2 besar.saya di ajar selok belok perniagaan,urus niaga saham,marketing,serta pengurusan sumber manusia...TERIMA KASIH pada abang2 serta kakak saya Di kumpulan darul ehsan berhad yang menganggap saya macam adik beradik mereka...lama dah tak gi lepak sana....

saya berkawan dari pengurus sehingga ke cleaner..siapa kata badan GEMUK nie lemah?sebenarnya kita mudah di perhatikan,di kasihani dan di sayangi.bermula dari di lukai saya mula belajar setiap keistimewaan yang ada dalam diri saya.saya berjumpa dengan bos besar naik BMW,MAZDA RX7,macam kereta mewah lah....sebab tue saya selalu pos gambar kereta dekat wall facebook..kerana kereta tue adalah sumber inspirasi kita..saya mahu charge positif yang saya bina tak hilang langsung dalam diri saya...

panjang sebenarnya apa yang saya laluai ini cuma sebahagian cerita..macam2 dugaan bukan sedikit tapi banyak2 apa2 pun setiap dugaan bukan penhalang.sebanarnya tuhan menyuruhnya hambanya berfikir.bukan menyalahi nasib atau takdir.Tuhan tak pernah kejam pada hambanya.saya pun tak tahu lagi hikmah setiap dugaan yang saya hadapi tapi saya terus rempuh jek semua nie..hidup sekejap sahaja di muka bumi nie...

bila saya memberontak marah dan rasa diri serba kekurangan saya langgar jek apa saya nak buat bermula dengan mentor 3 TV3,Kuat berlakon under afdlin shauki,MHI tv3 dan akhir sekali saya sekarang sedang berjinak dengan dunia lakonan taeter,drama dan FIlem.saya suka buat semua nie sebab saya nak uji confident level saya.


jazzel at mentor 3 TV3


MHI TV3

bukan nak membangga diri tapi saya yakin dengan diri saya selepas apa yang saya laluai.Bukan untuk menyuruh sesiapa jadikan saya idola tapi ini adalah kenyataan yang saya tempuhi.saya sendiri impikan bangun tidur menjadi aron aziz,remy ishak dan pendek kata nak jadi hendsome.tapi sampai sekarang saya masih berusaha.saya takkan putus asa nak capainya walaupun saya tahu agak mustahil untuk mencapainya.


GADIS yang membuat saya tercabar untuk ketahap seterusnya.

yezza inilah gadis yang telah membuat saya semakin marah dengan diri saya.dia lah punca saya muncul di kaca tv MHI tv3.dia telah cabar saya walaupun pada hakikatnya dia memang baik.saya hormat dengan kata2 serta penolakan cinta saya.tapi saya have good positif motivation.terima kasih pada dia sebabkan impak cinta dari dia saya pun sedar tak sedar saya semakin naik sedikit demi sedikit...inilah kita belajar dari takdir.




video ini telah mendapat kritikan hebat dari teman2 internet serta org luar.

saya tak pernah hairan dengan kritikan tapi saya belajar dengan kritikan."jazli ko nie gemuk macam babi jek ko berlakon!". "muka macam kacang tanah buat lawak bodoh plak"...macam2 kalau saya tulis banyak..cukup saya simpan sebagai peringatan untuk pembelajaran.Dari situ saya telah di takdirkan untuk berguru dengan EN ZULHUZAIMY.
CIKGU ZULHUZAIMY

terima kasih cikgu.setiap ilmu2 yang cikgu berikan dengan maki hamun cikgu berikan mengajar saya untuk mengeluarkan apa yang tersembunyi dalam diri saya.biarpun saya hanya berjaya keluarkan separuh bakat2 yang ada dalam diri saya.tapi saya semakin yakin dengan diri saya.saya tak impikan untuk jadi pelakon hebat,saya tak impikan untuk menjadi macam shazzy sam atau pelakon2 di luar tue.tapi saya bangga dengan tahap pencapaian diri saya dan saya akan berusaha dari satu tahap ke tahap yang lain.


saya membawa watak AHLI NUJUM dalam TEATER MUZIKA ANDALUSIA.

pendek kata sumber dan teras inspirasi saya ialah ibu dan ayah saya.mereka telah banyak berkorban demi saya.andaikata saya di lahirkan tanpa ibubapa saya tak tahu apa yang akan jadi pada diri saya.biarpun cantik mana awek atau gadis saya kenal,biarpun saya berguru dengan zulhuzaimy sekali pun,biarpun saya bergaul dengan org koprat pun,biarpun saya masuk TV3 pun..inspirasi utama saya ibubapa serta keluarga.selemah-lemah saya diorg sentiasa berikan yang terbaik.

AYAH SAYA BERSAMA ADIK SAYA..
IBU SAYA DAN ADIK SAYA.

*sampai sekarang saya masih belum lagi berjaya dan saya masih lagi berusaha.saya berterima kasih dengan rakan2 yang sentiasa memberikan sokongan.