Sedetik Bersama Dato Aziz Satar.

Thursday, January 26, 2012
Alhamdulillah selepas berbual dan berkongsi ilmu serta bertanya pengalman dengan PAK RAHMAN B seniman malaysia...kini saya berjumpa dengan seorang lagi pemain seni yang tiada tandingannya Dato Aziz Satar atau saya memanggilnya PAK....wow!bukan senang nak bergelar pelakon hebat...setakat nak bertahan 3,4 tahun dalam dunia lakonan ramai tapi nak kekal lebih 10 tahun hanya segelintir sahaja mampu..dunia sekarang dengan dulu banyak bezanya...ramai anai2 yang menghancur industri kini....hanya mampu mencipta tapi kurang pengajaran dalam karya...ramai kerja populariti tapi tak tahu makna yang tersirat...
DeTIK2 BERSAMA Belajar dengan PAK RAHMAN B.

terima kasih juga pada pelakon VATERAN EM MIOR AHMAT ZAUDI banyak berkongsi setiap pejalanan hidup serta banyak nasihat2 berguna untuk di gunakan dalam dunia seni.Saya suka bertanya kerana saya masih baru dan saya tak suka menunjuk pandai tapi akhirnya saya yang sesat dengan bayang2 sendiri.Saya cuma mencari setiap anugerah pencipta yang telah di berikan..Rupanya banyak segi dan selok belok industri saya semakin melihat dengan jelas yang mana samaran yang tersirat..terima kasih pada orang2 yang berpengalaman banyak memberikan saya pertunjuk untuk terus berjalan dalam dunia yang penuh panca ROBA..

secara jujur Dato Aziz satar tak lokek berkongsi cerita2 bersama dengan seniman P RAMLEE..saya setiap penceritaan untuk menghayatinya untuk perjalnan saya yang masih jauh.saya bukan sesiapa dalam industri mudahan ilmu yang di berikan memberikan saya panduan bagi saya yang masih belajar.nasihat bergunanya JANGAN RASA KITA RENDAH DIRI SESUNGGUHNYA KITA TELAH DI CIPTA SEMPURNA OLEH ALLAH S.W.T..jangan hiraukan orang nak mengatakan kita macam mana janji kita berikan yang terbaik dalam berkarya..sematkan dalam hati berkarya untuk masyarakat bukan semata-mata mengejar kebendaan.....dalam dunia lakonan cipta keistimewaan diri sendiri untuk memberikan kita di ingati biarpun sedikit dalam babak tapi tetap di ingati..jangan pikir pasal populariti tapi berfikir bagaimana kita mahu buat yang terbaik...

tak pernah termimpi pendekar bujang lapok depan mata...dari seorang yang bodoh pemalu akhirnya tanpa sedar dah ketahap ini...mungkin sekarang saya di bawah tapi ilmu itu penting kerana ilmu yang di berikan seseorang bukan boleh di beli...kagum dan terharu kerana PAK sudi menceritakan berkongsi ilmu tentang lakonan dan tak jemu menjawab setiap pertanyaan CUCUMU nie yang masih mentah dalam perjalanan yang masih jauh..

"SAYA PERCAYA PADA BAKAT SAYA,SAYA PERCAYA TUHAN CIPTaKAN SAYA ADA KEISTIMEWAAN....KALAU DUNIA SENI INI UNTUK SAYA MENCARI SEGALA YANG TERSIRAT SAYA AKAN MENCUBA ,SAYA TAKKAN BERPATAH BALIK KERANA SAYA DAH MELANGKAH JAUH"...

apa yang berlaku hari ini semuanya dah takdir saya..saya akan mempelajari setiap ilmu..biarpun saya tak di takdirkan popular dan sehebat mereka yang menang banyak anugerah tapi saya akan sampaikan dan ajarkan ilmu2 yang tiada di jual di mana2...saya minta orang menilai saya hebat...saya cuma pewaris yang akan menyambung apa yang telah di ajarkan dan di turunkan pada saya...

ANDAIKATA SAYA DI TAKDIRKAN SEBAGAI BINTANG,PANDANG DENGAN SIAPA ILMU ITU DATANG...TANPA MEREKA SAYA BUKAN SIAPA2....perjalanan masih jauh... :)