Saya Orang Kampung okey....

Wednesday, January 11, 2012
MY ABAH.
heeeeee...walaupun saya tinggal di Shah Alam ,saya di besarkan dengan mengenali apa itu kesusahan...best weyyy!tak ada duit pernah makan ikan bilis..kadang2 seminggu makan telur..perghhh pernah rasa naik kereta buruk..heheheh abah drive pastu langgar tiang...paling best teringat zaman kecik2 dulu..kitaorg org susah naik 3 family dalam satu kereta pastu redah banjir..style!..memang bila masuk industri hiburan nie..macam2 orang manusia saya jumpa..Apa2 pun walaupun hakikatnya saya nie anak manja tapi boleh lihat lagi kehidupan...paling best lepak kampung kasi nyamuk makan darah..perghhhh!macam berkam dengan nyamuk...macam hal saya belajar....
walawey..banyak dapat beza kampung dengan bandar..tapi pelik org kampung masuk bandar semua huru hara..lagi huru hara yang datang bandar bawak kampung benda2 bukan2..hampeh!inilah manusia...tapi yang bestnya kampung tak ada life semewah PAVILLION,KLCC...silap2 cari calon isteri orang kampung...eheheheh...duduk kampung mesti selesema..ehehehe elergi dari kecik macam tue...duduk bandar ASMA..macam tuelah manusia...aishhhh!cerita pasal kampung bila la RUMAH MAK nak siap nie...agak2 otak serabut boleh duduk umah MAK..baru best online dekat kampung...

heeeeeee...ini adalah adik saya dengan pakcik gi menjala...saya tak leh join MAK marah..entah dari kecik sampai dah nak kahwin mak marah kalau saya terlibat dengan air..MANA taknya kecik2 sayik lemas jek..selamat tuhan berikan nyawa panjang sikit...tunggulah bila dah expert buat renang nanti mesti best...ikan macam ada dekat sungai nie...saya tak makan ikan sungai sebab banyak tulang tapi saya suka makan perkasam...heeeeee!tempoyak jangan cerita...gulai tempoyak saya suka makan dengan cekodok...kecik2 dulu sarapan pagi plak...tue yang sihat jek nie...pastu nak lari tak boleh ehehehehe...


heeeeee..baju biru tue mak saya...dia memang style...kalau dia naik angin pun style silap2 saya boleh jadi macam tangang..ehehehehe..anyway sebak hati sebak MAK dengan pakcik2 di besarkan dari serba daif..WEY!pada anak2 orang kaya hargailah setiap rezeki tue sebaiknya...apa2 pun hormat dan kagum pada ARWAH OPAH membesar anak2 dia 8 orang tanpa bantuan sesiapa..memang style...sebab tue MAK saya nak menjala pun tak ada hal...apa lagi menoreh getah..anak2 hero dia nie pun tak lepas....sorry kalau saya jadi popular suatu hari nanti pun saya tahu siapa asal usul saya...Saya umur 2 tahun duduk RUMAH SETINGAN jek tue dekat area2 angkasapuri sekarang dah terpacak besar bangsar apa tah lupa namanya...
heeeeee....best2,....setakat KL jumpa sungai klang buat apa...nie sungai PERAK besar punya...buaya tak jumpa lagi..tapi kalau ada orang berminat kawan pakcik ada homestay..lepak pagi2 jek bunyi burung...tapi sound system nyamuk sana lagi sharp...perghhh!kena tidor dalam kelambu silap kurus kehilangan darah...macam2 jenis nyamuk ada....shah alam nyamuk denggi ada la,,,sebab nyamuk tue la....kena lepak hospital seminggu...pertama kali dalam hidup masuk hospital...kampung oh kampung banyak benar ceritanya...kalau musim buah-buahan lagi la..Duku langsat buat macam makan buah anggur....ehehehehehe apa2 pun terima kasih buat mak n apak mengenalkan anak2 tentang kesusahan dan hidup2 di kampung...memang style... :)

okey kalau nak tahu detail datang kampung saya.... :)