Si Gemuk Cerita Di Sebalik LIve Melodi Tv3.. :)

Sunday, October 2, 2011


asalamualaikum/salam sejahtera....terima kasih semua pelawat blog saya dah cecah lebih dari 10K...terharu saya walaupun blog saya bersahaja tapi ramai yang membaca setiap perjalanan hidup saya.dulu mimpi saya nak berada Live tapi sekarang saya percaya tuhan ciptakan saya mesti ada kelebihan dan keistimewaan...Bukan pertama kali saya Live ini kali ketiga rekod peripadi saya..saya LIve dengan Tv3..terima kasih Tv3...berikan saya pengalaman yang saya jek dapat rasakan...ramai ingat saya kejar populariti bukan...saya dah sedaya upaya mengelak dari kamera tapi aura saya kuat sehingga crew2 TV3 cham siapa saya....alhamdulillah syukur sebab tuhan berikan keistimewaan itu...hehehehe siap raja lawak ZIZAN tanya saya "BERAPA KALI DAH MASUK TV?" ehehhhehehe soalan agak mencabar bagi saya.....saya jawab dengan rendah diri tak pernah keluar Tv pun....ehehehehehe bila akak DIRA tanya baru saya kata dah pernah keluar dah akak....sebab kak dira saya jumpa dalam SET PONTI VS OMI filem arahan Afdlin shauki yang akan keluar temuai penonton tak lama lagi....

heheheh sebenarnya LIVE melodi semlm saya tak jangka...sebab baru ambik NO penyertaan untuk VOKAL bukan sekadar rupa...duduk jek dekat kerusi yang di sediakan tertiba CREW2 melodi dengan vokal bukan sekadar rupa panggil saya...suruh standby untuk intiview live dalam melodi Tv3...terkejut nyorok punya nyorok last2 kena juga,inilah takdir saya mungkin kemera tak dapat di pisahkan dengan saya...apa pun niat sebenar saya menyertai program VOKAL BUKAN SEKADAR RUPA bukan nak dapat masuk....sebab saya pergi bersama-sama seorang kawan dari aswara yang hebat juga ilmu dia dalam vokal.kami sebelum masuk sri pentas siap tanya sesama sendiri..apa motif kita masuk dan datang hari nie?...masing dah tahu vokal kitaorg tak sampai tahap seorang penyanyi yang mampu buat orang kagum...sekadar sedap di dengar jek...

sebagai seorang yang belakon atau melakonkan kami sebenarnya nak rasakan pengalaman serta apa yang perserta2 ini rasai..dalam bahasa pendek nak collect characterlazation libary.sebab kami masih baru banyak benda nak kena belajar dan collect.Biarlah ada sesetengah suara liar nak cakap kami yang negative.bagi saya saya hanya mencuba dan berusaha.saya bukan live melodi jek tapi saya dah di panggil sebagai tetamu di MHI tv3 sebanyak 2 kali untuk menjadi juru cakap obesity...ehehehehehe...


live pertama saya di MHI tv3


live kali kedua MHI tv3.

bagi saya ini semua untuk saya belajar bagaimana?kenapa?di mana?apa seterusnya? untuk diri saya dan perjalanan saya mencapai misi saya untuk KURUS.jangan salah sangka kenapa saya nak beratur penat2,kenapa saya mencari publisiti...terus terang saya katakan Polis bantuan sri pentas Tv3 siap tegur "KO lagi...semua ko mesti ada,nampak sangat ko nak jadi jadi popular,nak jadi artis"....ehehehehe abg nie sebenarnya tak tahu saya memang artis...maksud artis ialah orang yang cuba berkarya dengan olah tubuh yang di sebut dalam perbuatan lakon.eheheheh saya hanya tersenyum jek.....

cita2 sebenar saya bukan untuk jadi seorang artis yang popular.saya hanya mengikut perjalanan kehidupan saya yang di tetapkan pencipta.Saya suka bussiness sebab saya suka melihat dan bergaul dengan orang yang kreatif mengatur strategi dalam perniagaan....heheheheh..apa2 pun saya bersyukur dengan apa saya perolehi dan apa saya capai...saya akan berusaha dan terus berusaha sehingga satu tahap saya membantu yang lain...insyallah....


terima kasih semua pada mereka2 yang mendoakan,membantu dan berikan saya tunjuk ajar....terima kasih banyak.. :) terima kasih baca blog saya...ehehehe :)