Selamat Tinggal 2011...Banyak kisah2 yang mengajar..

Thursday, December 29, 2011
Muhammad Jazli Hassan suatu nama pemberian sepasang suami isteri yang sentiasa sabar dengan perangai dan kerenah anaknya yang punyai pelbagai ragam yang mahu mencuba setiap apa yang ada di muka bumi.Biarpun saya sentiasa menangis tiap kali saya tak mampu untuk capainya.saya tahu agak sukar untuk saya terus berjalan mencapai apa itu MATLAMAT?....2011 adalah suatu detik di mana banyak suka duka yang saya tempuhi..bukan mudah saya setabahnya saya berjalan untuk suatu pengembaraan 2011..Terima kasih pencipta kerena di berikan umur yang panjang untuk berjalan dalan suatu perjalanan yang penuh erti yang warna-warni yang mengajar saya semakin matang...

Adakah Saya Pelakon?....Awak ni macam saya pernah Nampak?...Awak ada Bakat?..Abang percaya engkau boleh berjaya,sebab kau ada keistimewaan?....banyak soalan yang membina dan membunuh juga 2011...apa2 pun 2011 adalah permulaan pada suatu cerita baru dalam hidup saya..bukan untuk mengejar populariti tapi berjalan mengikut yang di takdirkan pencipta...Terimakasih buat CIKGU ZULHUZAIMY,EN ROSMAN ISHAK (LECTURE ASWARA),EN K'MA ABDULLAH (LECTRURE ASWARA),CIK SHERRY (LECTRURE ASWARA)...saya terima kasih juga pada Pihak SENIMAN MALAYSIA kerana telah membimbing saya dan memberikan pembelajaran sehingga saya dari Zero dalam lakonan dan membantu saya dengan ilmu2 yang banyak manfaatnya..

Bukan senang nak menjadi pelakon..banyak suka dan duka yang perlu kita tempuh.saya terus terang saya bukan bermula sebagai pelakon EXTRA..terima kasih FILMSCAPE memberikan saya peluang beraksi dalam supermak sebagai supporting actor,banyak lagi pengalaman yang terbaik saya ada.Ramai nak berlakon dan nak popular.bukan mudah saya berlakon cuma nak mencari setiap keistimewaan saya dan mencari setiap yang berlawanaan dengan hinaan serta kejian yang org berikan pada saya...TERIMA KASIH BUAT PIHAK TV3 yang telah memberikan sedikit ruang saya merasai tentang bersiaran secara LIVE dan muncul beberapa kali di Tv3..


semua ini merupa setiap kenangan saya ingat sampai bila2 terimakasih Abg Fedtri Yahya memberikan saya suntikan semangat serta pengalaman LIVE sebanyak 2 kali dengan singel slot.Saya hargai setiap yang di berikan dari pihak Tv3....insyallah kalau di izinkan tuhan sekiranya saya berjaya dengan Misi saya...saya akan live semula,tapi sekarang saya masih belum bersedia sebab banyak yang perlu saya lakukan lagi..Bukan senang untuk menjadi contoh yang terbaik...saya berubah atas dasar sokongan dan tekanan yang di berikan..terima kasih semua..walaupun perjalanan saya tiada semudah ABC tapi saya rasa puas setiap kali saya menangis saya semkin ke hadapan..


terima kasih juga pada watak "DIA"..inilah dia yang saya sering sebutkkan dalam wall facebook saya..gadis ini bukan GF saya,cuma dia adalah manusia yang saya sentiasa cintai....tapi saya kena pasrah dan akur dengan takdir dia bukan tercipta untuk saya...bagi saya tiada erti kekecewaan sebab semakin kita dewasa semakin kita berlajar cara mencintai seseorang..saya jadikan dia inspirasi saya..Ramai tertanya-tanya siapa dia dan ada kawan2 ingat dia adalah kekasih hati saya....tahun 2011 adalah saya jumpa dengan dia.saya bahagia sebab dia dah mendapatkan orang yang dia cintai..kadang2 kita mencintai seseorang tak semestinya kita perlu dapatkan dia tapi biarkan dia bahagia dan mendoakan yang terbaik adalah pengorbanan tentang cinta....DIA tak tahu saya mencintai dia...it's okey..saya perlu cintakan diri saya sebakinya sebelum saya cuba mencintai sesiapa...sebab pengalaman2 lepas banyak saya belajar..terima kasih "DIA" mungkin 2012 saya perlu lepaskan DIA sejauh mungkin....saya akan berikan ruang untuk mencintai yang di takdirkan untuk saya...



2011 adalah HARI kegemukan yang menjadi sejarah paling best sekali...sebab HINAAN,KEJIAN,PERLIAN dan macam2 lagi aku dapat bukan mudah untuk menghadapi cabaran orang gemuk...SEBABKAN GEMUK saya terlepas untuk menjadi PEMBANTU JURUTEKNIK DI TNB...macam2 jawatan saya kehilangan....mungkin ini adalah takdir bukan saya sajer2 tolak..2011 juga adalah hari di mana saya tolak banyak peluang2 ke emasan..kalau tak saya takkan bergelar pelakon saya dah mewah berkerja DI DUBAI dalam bidang IT..saya juga pernah berkerja sebagai jurutera WIMAX..eheheehhe mungkin tiada jodoh saya lagi..banyak hinaan serta penolakan kejam saya semasa intiview..saya menangis sampai saya tak tahu apa yang saya lakukan..saya juga merupa lepasan SISWAZAH PROSPER PUNB...kelayakan saya DIPLOMA IN NETWORK KOMPUTER TECHNOLOGY + CCNA...saya memang minat IT serta benda2 yang mencabar...dari 173kg sampai sekarang 130kg...saya masih berusaha mencapaikan matlamat yang tak kesampaian 2011....

PILIH KASIH 3....ehehehehhe suatu gelangang yang telah mencabar saya...saya tahu saya tak ada rupa,saya tahu saya takkan dapat dan memang dah terbukti..tunggu saya sentapan pilih kasih 3 talah membuatkan saya RUN BIG PROJECT TEATER...tak per mungkin ini yang best untuk belajar pembelajaran...hehehhehe anyway to abg ROSYAM NOR anda telah membuka mata saya untuk saya berusaha lagi ke hadapan...saya bukan hebat dan saya tak boleh hebat seperti budak2 pilih kasih lain..tapi saya percaya setiap yang tersembunyi keistimewaan dari pencipta pasti akan ada cahaya yang luar biasa...taniah pada mereka yang layak menyertai pilih kasih 3...ehehehehehe

hehehehe 2011 saya berjumpa HEBALIFE....banyak membantu saya berubah dan makanan tambahan yang banyak membantu saya dalam aktiviti harian sekaligus antara salah satu pembantu saya menghampiri matlamat saya...saya suka herbalife sebab herbalife banyak memberikan saya energy yang betul saya telah ujinya bukan sebarang produk murah yang telah membawa bencana pada saya...PRODUK ITU SAYA RAHSIAKAN...apa2 pun semua hati3 mengambil produk makanan tambahan ini...saya yakin memang herbalife adalah yang terbaik..bukan nak buat sebarang promotion tapi ini adalah berdasarkan pengalaman sendiri :)

"MOK" NEGATIVE 1 by:SKOP MULTIMEDIA
"ABU" Supporting ACTOR SUPERMAK tv3 BY:Filmscape
"BULAT" ADUL MENCARI CINTA

"ABU","MOK","BULAT" watak2 yang mengajar pengalaman yang berbeza.."ABU" pengalaman beraksi dengan Kak NASHA AZIZ sehingga di lempang berdarah untuk semata-mata scene terbang kena dinding sahaja,"MOK" adalah secene dia mana saya belajar bagaimana inde team berkerja dan meneukan saya denga kawan2 yang ada,"MOK" telah membuatkan saya telah di lihat oleh DATO YUSOFF HASLAM ketawa melihat lakonan saya makan BURGER MCD,"BULAT" adalah watak yang di berikan oleh abg HILAL AZMAN yang melihat bakat tersembunyi saya..Bulat adalah watak yang mengajar saya pembelajaran yang banyak,bangaimana saya telah di rendah-rendahkan oleh seorang producer kecik dan bagaimana beraksi atas bumbung 4 tingkat tanpa sebarang alat keselematan...waaaaaa taniah pada diri sendiri tercabar dengan bantuan kawan2 crew yang baik membantu saya naik atas bumbung yang mencabar...apa2 pun 2011 adalah permulaan pada carier saya...director PREM ANAND PILAI (SUPERMAK),DAMIEN WU KENG (NEGATIVE 1) , JAMAL KHAN (ADUL MENCARI CINTA)...banyak ilmu2 dapat belajar dan ZULHUZAIMY adalah director pertama saya berkerja...waaaaa.. :)

FILEM 1 LAWAN 1 bersama PIERE ANDREA.

FILEM MEAL LAMBONG BY: EXECELLENT PICTURE.

2filem di atas punyai kisah masing2...FILEM MAEL LAMBONG SEKiranya saya tidak mendapat halangan ibu saya mungkin saya filem ini menjadi aksi pertama saya bersama watak TIGER.saya memohon maaf pada beberapa krew kerana penolakan pada saat akhir..ada sedikit salah penyampaian maklumat menyebabkan saya terlepas peluang..FILEM 1 LAWAN 1 adalah filem yang banyak mengajar saya dan membuat saya telah menyemai impian untuk beraksi dalam martial art..waaaaa semua ini baru permulaan banyak lagi liku2 yang perlu saya belajar..bukan ukuran populariti saya kejar bukan niat untuk menunujukkan saya hebat tapi saya ada matlamat peribadi saya...terima kasih pengarah PIERE ANDRE dan AHMAD IDHAM kerana sudi memberikan peluang saya belaja dan menghayati sesuatu makna tentang seni..


misi broga hill..


misi Sungai Chiling.


berlari pada bulan puasa 2011

yeahhhhh! inilah kepuasan sebenar 2011 saya berjaya seumur hidup dari kecil saya tak mampu lakukan,,seaya berjaya juga laksanakan dengan badan GEMUK ini...saya sentiasa rasa diri tam mampu tapi saya usaha juga dengan kawan2..terima kasih keran dapatkan saya pengalaman mendaki dan meredah hutan yang selalu dulu duduk lepak2 jek hanya mampu melihat...ini semua momentum dari sokongan kawan..bayangkan kaki luka penat dan luar biasa mendaki...saya seronok dapat berubah walaupun sedikit dan saya akan cuba laksanakan setiap misi2 yang terbatas....heheheheh tak per mungkin ada segelintir akan perli atau mengata saya tapi inilah yang mecabar saya untuk menaikan lagi keyakinan diri...

yesahhhhh...di sinilah saya telah menghadiri KOSMO HIMPUNAN BINTANG 2011...saya telah di jemput bersama-sama artis lain untuk merasai setiap yang cuba di luahkan perasaan kepada menteri yang terlibat tentang masa depan industri kreatif kita.Banyak nada2 yang membantah dan memberikan sokongan..saya suka duduk dan memerhati setiap yang mereka bincangkan bersama-sama wartawan lain..
2011 banyak meberika kesan yang mendalam banyak lagi setiap cerita suka dan duka kalau di tuliskan dalam blog sampai esok tak akan habis...terimakasih semua yang sudi memarahi,memberikan nasihat dan memberikan tunjuk ajar.saya cuba untuk belajar menjadi hebat walaupun saya tak hebat seperti yang lain...NAMUN kesan mendalam apabila handphone saya hilang banyak orang kenal dengan hanset saya..ini adalah tamparan hebat bagi saya..namun usaha untu kehidupan harus di buktikan dan harus mencapai apa yang di impikan sehingga berjaya........terima kasih 2011 dengan segala pengalaman yang di berikan.. :)