Monolog "AKU YANG GEMUK".... BY :JAZZEL @ka Jazli

Tuesday, December 20, 2011
Aku Gemuk..Gemuk bukan suatu kekalahan tapi inilah anugerah terhebat yang perlu aku hargai,Ini bukan kelemahan tapi inilah keistimewaan,Ini bukan tangisan tapi inilah kesyukuran..Jangan engkau melihat aku serendah itu.Jangan melihat aku dengan mata yang penuh penghinaan.kerana penghinaan mengajar aku tentang kejujuran dalam setiap olah tubuhku.Bukan mimpi tapi inilah kenyataan.Tak mampu lagi aku tangisi setiap penderitaan aku.Bukan masanya Aku sesali pada penciptaan terhebat ini.hahahahaha...Ini adalah takdir untuk aku mencari dan mengolah setiap keistimewaan yang tersembunyi.Bukan masanya untuk aku tangisi satu persatu yang telah terjadi..Memang aku pernah kalah dengan cinta,tapi tak semestinya aku seorang yang tak pandai menilai tentang cinta...cinta oh cinta memang kejam cinta...kerna cinta mengajar aku menjadi begini.Jujur dengan setiap penciptaan sehingga aku mengenali satu persatu setiap kelemahanku..setiap impianku besar sebesar ciptaan tuhan..Aku bukan manusia yang perlu takut dengan kritikan dan penghinaan,tapi aku manusia yang tahu makna sebenar sebuah kehidupan...Aku akan pastikan sebelum aku pulang ke LIANG LAHAD aku harus gunakan Keistimewaan ini sebaiknya...kerana Aku Yang Gemuk ,Aku tahu setiap kehidupan ini penuh warna warni,dari cemuhan,hinaan,ejekan serta simpati manusia, aku dapat melihat keseluruhan makna yang tersirat..