Tragedi Ramadhan .

Monday, August 1, 2011
asalamualikum/salam sejahtera...Ramadhan mengingatkan saya tentang semua peristiwa yang membuat saya menangis.mungkin ini telah di takdirkan tapi saya harus kuatkan hati untuk meneruskan perjalanan yang penuh sukar.setiap kali saya menghampiri ramadhan saya sentiasa teringat saat indah bersama si "X" dan segala yang menjadikan saya berubah sehingga ke tahap sekarang ini.peristiwa ramadhan sebenarnya menjadi tugu peringatan setiap kelukaan dan kepahitan yang terpaksa saya telan kerana ini adalah suratan takdir.bermula dari kecil lagi setiap kali kehadiran ramadhan pasti akan meninggal suatu peristiwa yang mengingatkan saya pada kenangan.saya bersyukur setiap ujian darinya membuat saya semakin mengenali setiap kelemahan diri saya..terima kasih ya pencipta ku.

teringat zaman kanak2 dulu memang saya seorang anak manja.masa tu nak lawan mercun dengan bunga api jangan mimpi la semua.kata dulu anak kesayangan semua mintak dapat.pada suatu malam akibat kecerdikan yang terlampau.peristiwa ini berlaku bulan ramdhan saya telah mengigit bunga api.semata-mata nak rasa belerang dengan pantas bibir membengkak.terus di bawa ke klinik..dan peristiwa ramadhan ini juga mengingatkan saya bagaiman dengan hati selamba memijak bunga api yang telah menyala sehingga saya pun tak tahu kenapa saya terlalu pandai ketika itu....pelbagai lagi detik2 dan peristiwa yang saya ingati sewaktu ramadhan.

saya sedih ramdhan ini banyak mengingatkan suatu peristiwa yang membawa pada tangisan yang penuh makna.pada bulan ramdhan ini juga saya teringat bagaiman arwah nenek sibuk di dapur sediakan makanan..last2 saya yang habiskan semua...arwah nenek marah saya..saya dulu seorang yang kuat melawan,dalam diri saya tak nak mengalah..sampai mak ayah saya pun saya lawan..tue semua zaman kecik2...tapi sekarang semua itu tinggal kenangan....mudahan arwah nenek saya di tempat orang yang beriman...mudahan dia akan melihat cucu yang paling kuat melawan ini akan sedaya berubah nak menjadi kurus...sedih plak menulis blog kali nie...menitis air mata saya..

ramadhan juga mengingatkan saya dengan seorang perempuan yang telah mengubah saya menjadi seperti sekrang...walaupun pahit dan lukanya sangat dalam di berikan olehnya pada saya.ramadhan ini mengingatkan pada saya setiap kata2 nasihat dia..saya tahu mungkin dia bukan tercipta untuk saya...saya kena terima ini adalah suratan takdir...terima kasih tuhanku dengan ujian mu menjadikan aku semakin mengenali apa yang tersirat di hati...


ramadhan tahun ini mengingatkan saya pada seseorang atau cinta yang terlewat untuk saya mendapatkannya...setiap kali saya berdoa mudahan cinta baru itu di berikan kebahagian dan kegembiraan.saya terima setiap yang di tetapkan olehnya maha pencipta sekalian alam.saya jadikan dia inspirasi dan gambarnya sentiasa ada sebagai wallpaper handphone...untuk jadikan dia sebagai platform untuk terus maju dan berusaha mencapai impian....

terima kasih ramadhan satiap kali hadirmu mengingatkan saya tetang erti sebenar kehidupan.. :)