saya gemuk awak paham tak!!!!

Wednesday, August 3, 2011
asalamualaikum/salam sejahtera...best menulis blog kali nie dengan laptop baru saya memilih jentera asus core I3...saya gemuk memang saya gemuk pun.dulu saya kuat makan sebab tue saya gemuk..tuhan berikan saya ibu bapa penyanyang dan ibu yang sentiasa jaga makan dan minum saya..dari kecik saya tak pernah di biarkan lapar walaupun mak dan abah saya tak ada duit..saya bukan anak orang kaya..tapi saya ada keluarga yang kaya dengan kasih sayang,saya bersyukur..kalau ada arwah nenek dia jek tahu kalau time makan macam mana...ingat lagi masa di beli kuih untuk cucu dia yang lain habis saya sapu semuanya....ehehehehhehe mengamuk nenek saya...apa2 pun saya tahu nenek sebenarnya suka....banyak dari tadika lagi dah kena ejek buli GEMUK! GEMUK! GEMUK! kuat makan dan yang paling sakit hati bila time sekolah rendah selalu kena buli.....tak per itu semua dah berlalu..semua itu mengajar saya tentang sesuatu..

tapi saya dulu pernah nangis kenapa la saya gemuk..tapi pas belajar dengan penderitaan baru saya tahu ada keistimewaan tersembunyi yang tuhan berikan..saya hanya belajar apa yang saya alami..saya peduli apa orang nak kata mengenai saya..yang saya tahu saya muhammad jazli ada misi yang perlu saya laksanakan...biarpun agak susah macam berjalan memijak bara api yang membara tapi dalam hati tiada yang mustahil..dan saat macam nie la macam jenis cinta datang..saya percaya suatu hari nanti tuhan pasti berikan saya cinta yang terbaik...saya tak kisah sesiapa pompuan pun tak nak saya sekarang janji saya tahu dan berusaha nak capai target saya..

biarlah mereka nak mengata saya macam mana pun...saya nekad nak berubah..saya nak buktikan setiap hinaan yang saya dapat adalah suatu platform untuk saya mencapai kejayaan bukan menangis dan terus mengalah...macam2 alasan bukan teras atau penyelesaian pada masalah saya.saya akan tabahkan hati saya seperti mana saya laluai detik2 sukar dahulu...

dulu saya kecik2 asyik tengok orang berlakon dan masuk Tv..bestnya sekarang saya dah buktikan saya juga mampu berlakon dan masuk TV...bunyi macam belagak tapi ini adalah pencapaian peribadi saya yang saya tak pernah sangka...


jazli mesti akan buat yang terbaik.... :)