Kenapa Aku Ingin Kurus?

Tuesday, May 17, 2011

Hehehe banyak orang nak tahu kenapa saya ingin Kurus?..sebenarnya bukan saya tak bersyukur dengan apa saya miliki tapi saya ingin seperti mereka semua.Bukan Mudah untuk berada dalam kelompok berbadan besar ini atau dalam bahasa melayu org GEMUK...saya percaya ramai orang2 gemuk di malaysia pasti akan merasa seperti yang saya rasakan sekarang ni..ada suka,ada duka,ada hinaan,ada pujian dan ada juga yang sangat menyakitkan..



antara yang membuatkan saya nak berubah.Sebab2nya :

a- baju seluar yang saya berkenan jarang saya dapat pakai.bayangkan dari umur 2 tahun.kalau brand KIKI LALA brand tue jek la pakai.sekali sekala saya ada hati dan perasaan macam korang semua.yerlah mereka2 tahu menegejek dan pandai berkata-kata tapi saya yang merasainya.

b-saya tak mahu susahkan ibu bapa saya bila saya gemuk nie..faham2 jek la kalau badan besar nie macam2 penyakit akan datang.kalau saya tak berubah dari sekarang bila lagi..perlu ke saya berubah semasa saya di sahkan dapat penyakit kronik..tapi saya bersyukur kerana tuhan berikan saya untuk berubah.saya sihat sejahtera buat masa nie.

c-Saya ingin lakukan apa yang tak pernah saya lakukan masa kecil2 dahulu.saya nak menyelam,saya nak wall climbing,saya nak jadi model,saya nak jadi pelari marathon...ini semua hasil dari ejekkan orang sekeliling mengenai apa yang saya tempuh selama saya hidup..bukan cerita rekaan hanya saya sahaja yang tahu.Bagaimana saya hadapinya...sakit dan perlukan tahap kesabaran serta ketabahan luar biasa.

d-telinga saya dah semakin sakit..selama 25 tahun di berikan hidup asyik2 "EEEiiiiiiiiiiii gemuknya","awak tengok cermin tue ada hati nak jadi kekasih saya...dah la gemuk!!".."jazli saya minta maaf sebab saya risau dengan bentuk fizikal awak nie mampu ke awak berkerja!!"..."sorry..saya belum bersedia nak ada kekasih...padahal ini semua alasan"....weyyyy tak per ejeklah sampai waktu tue mereka2 pasti tahu siapa jazli.... :)

e-saya dah rimas duduk dalam kepompong lemak yang saya pikul dari kecik..yer memang korang nampak senang.berat lemak2 nie siapa pun tak tahu.sangat berat,sangat payah untuk di bawa,sangat rimas dan sangat perlu di campak jauh..!!!!